
Juli rasar på, och sommaren ligger framför oss med både arbete och lite välförtjänt ledighet. Nya projekt och uppdrag rullar på, och flera case ligger redan färdiga för lansering.
Vi har självklart märkt av en frustration i rådande konjunktursläge och framförallt bland kunder som jobbar inom bygg. Även vissa hantverkare och andra leverantörer drabbas i sin tur av den globala penningpolitiska åtstramningen som successivt har skett sedan 2022. Om man refererar till Byggföretagens konjukturprognos som kom i april 2023, så ”vänder svensk ekonomi upp 2024 när Riksbanken sänker styrräntan och hushållskonsumtionen kommer i gång. För byggindustrin kommer lokal- och anläggningsinvesteringarnas uppgång dämpa effekterna från nedgången inom bostadssektorn under 2024.”
Samtidigt som det nuvarande läget har skapat ett ökat behov att synas, så är många är osäkra på vad man ska satsa på för att marknadsföra sig. Det är strid på kniven på nätet när alla slåss om jobben, och det gäller att is i magen och satsa rätt när man planerar inför resterande av 2023 och nästa år.
Ett av våra case som ligger klart för lansering är Vanna Capital som drivs av Trosakillen Patrik Roos. Patrik har över 15 års erfarenhet inom finansbranchen med inriktning på valutaoptioner. Han har jobbat i olika chefspositioner på ett flertal banker i Europa och USA och jobbar just nu bland annat i projektet Resinova som förvärvar fastigheter.
Vi ställde frågan till Patrik vad han tror om hur det kommer att se ut framöver, och om det finns något ljus i tunneln.
Läs Patriks gästinlägg i vår nyhetsblogg
Vi finns för alla som vill ha råd och hjälp med vilken väg man ska gå i djungeln av parametrar inom marknadsföring och kommunikation. Kontakta oss gärna för en förutsättningslös dialog och ställ frågor. Vi kommer att finnas på plats förutom veckorna 30-31, då vi slår igen för semester, och är sedan tillbaka som vanligt igen från och med i mitten av augusti.