CLIPPER-tändare är något som känns igen av oss alla. Förutom sina speciella och färgglada motiv övertygar den med sina praktiska funktioner och. Clipper-tändare erbjuder inte bara eld – de symboliserar en livsstil. står för De första påfyllningsbara CLIPPER-tändarna började tillverkas 1972.
Tystbergabon Apostolos Papadopoulos kontaktade oss under hösten 2022. Han var i processen att starta en ny svensk agentur för CLIPPER och behövde hjälp att ta fram ett eget varumärke och digital marknadsföring.
Vi träffade Apostolos vid ett par tillfällen och även en representant från CLIPPER i Barcelona som kom till Nyköping för att vara behjälplig i processen. Namnet ”Svenska Flamman” brainstormades fram under ett av våra första möten, och vi lät utformningen av själva logotypen synka med CLIPPERs varumärke för att få igenkänning.
Vi tittade på CLIPPERs agenturer i USA och Storbritannien när vi tog fram själva hemsidan. Vi ville göra en webb som kändes standalone samtidigt som design och tonalitet synkade med de andra agenturerna och inte minst CLIPPERs egna.
På Svenska Flammans hemsida tas besökaren med på en resa i historien bakom CLIPPER och vad som gör produkten unik. På hemsidan finns även en produktkatalog som är byggd med bas på Woocommerce. För den som inte vet så är ju Woocommerce en av världens största ehandelsplattformar som vi använder i allt vi bygger inom ehandel.
Välkommen att besöka Svenska Flammans hemssida på svenskaflamman.se