För snart 10 år sedan så omkom Kristin Anderssons man och svärmor. Det skulle vara två kistor på begravningen, och varken kyrka eller begravningsbyrå kunde bistå med bårtäcken. Kristin och hennes svägerska bestämde sig för att sy sina egna bårtäcken, vilket fick stor uppmärksamhet av både kyrkan och begravningsbyrån. Under processen så föddes en idé som utvecklades vidare till Svenska Bårtäcken, ett företag som idag drivs med bas i Nyköping.

Om uppdraget
Vi fick i uppdrag redan 2012 att ta fram ett marknadskoncept inkluderat en hemsida åt Svenska Bårtäcken. Då var Kristin i planeringsskedet med sitt företag och fick hjälp av ALMI i Nyköping.
Det dröjde ända till hösten 2016 innan Kristin tog beslutet att dra igång verksamheten på riktigt. Att ta fram en hemsida till ett laddat ämne som detta var förstås en utmaning. Vi försökte att ta fram något enkelt som symboliserar det sista avskedet som något vackert och minnesvärt i sorgearbetet..
Kristins företag har fortsatt att bli uppmärksammat av både kyrkor och begravningsbyråer sedan starten 2017.
Vad vi gjort
- Webbdesign och UX
- Strategi och SEO
- Copy och text
- Foto och digital bildbehandling
- Varumärke
