Projektstudie:

Superbowl Nyköping

Läs om caset

Sport och gemenskap

sedan 1972

Johan Åberg driver bowlinghallen på Rosvalla i Nyköping sedan anläggningen byggdes 2003-2004. Bowlinghallen flyttades då från de tidigare lokalerna på S:t Annegatan i Nyköping, där verksamheten funnits sedan Johans pappa Rune startade hallen 1972 tillsammans med sin bror.

Johan är den andra generationen som driver bowlinghallen i Nyköping, och man skulle kunna säga att Johan växte upp i sin pappas bowlinghall. Han började själv spela bowling redan vid 7 års ålder och vann sin första tävling när han var 10. Johan började själv jobba i bowlinghallen 1986 och tog över hallen efter sin pappa 1993.

När Anderberg Media startades 2009 så var Superbowl Nyköping den första kunden. Thomas hade jobbat med Johan innan i sin dåvarande tjänst som marknadskommunikatör på Rosvalla Nyköping Eventcenter.

Den första hemsidan byggdes i HTML, och bowlinghallens har utvecklats tillsammans med utvecklingen på nätet och tekniken på Anderberg Media. Det har varit en otrolig resa med många upplevelser på lokal, nationell och internationell nivå. Vi har tagit fram varumärke till två SM-slutspel och fotat tävlingar från korpenlag till Nordiska mästerskap.

Vårt jobb har varit att förmedla allt som händer och vad man erbjuder i bowlinghallens marknadsföring.

Aa

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Aa

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Aa

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Under våra 10 år som marknadsbyrå åt Superbowl Nyköping så har vi jobbat med i stort sett allt inom marknadsföring. Förutom webb så har vi tagit fram skyltar, vepor och fotat en mängd bilder. Vi har gjort annonsmaterial till små och stora tidningar, magasin och annat printmaterial.

Att jobba med Johan Åberg är alltid lite med glimten i ögat, och när vi lanserade en av alla hemsidor vi gjort så skulle vi gå ut med en annons i lokaltidningen i Nyköping. Annonsen skulle pusha för onlinescore och onlinebokning. Vi gjorde en halvsidesannons med sedvanlig presentation av hallen och med en stor knapp i mitten av annonsen som sa “Klicka här för att boka bana”.