
Peter Hardö är entreprenör sedan tonåren med en bakgrund inom byggbranchen. Han har även varit aktiv inom sport och idrott sedan pojkåren. Peter driver byggföretaget Linhus och även Linsupply som säljer biotekniska rengörings- och städprodukter. 2012 kom Peter i kontakt med företaget Innuscience som utvecklar biotekniska rengöringsmedel och några år senare startades Linsupply med en egen produktlinje med rengörings- och städprodukter.
Tillsammans med Innuscience togs det fram inte bara ett biotekniskt tvättmedel som tvättar rent och luktfritt redan vid 30 grader utan även en bioteknisk spray som helt tar bort lukten i skor och träningsutrustning. I Sweatlabs koncept lanserades även ett program för klubbar och föreningar där man kan sälja Sweatlabs produkter och samla in pengar till föreningen. Med detta program vill man stötta föreningar samtidigt som man ökar miljömedvetenheten hos människor i alla åldrar.
Peter kontaktade oss nu i våras med förfrågan om vi skulle vilja ta på oss uppdraget att vässa hela marknadskommunikationen för Sweatlab för att få igång försäljningen på allvar. Under ett par månader har vi tagit fram ett säljpaket för lag, klasser och klubbar runt om i Sverige, en ny hemsida tillsammans med en helt ny kommunikations- och marknadsstrategi. Vi kommer att fortsätta att jobba kontinuerligt med Sweatlab under året, inledningsvis under en etableringsperiod och sedan efter det även med vidare utveckling av projektet.
Välkommen in att besöka projektets nya hemsida på www.sweatlab.se